Kampania linków

linki sponsorowaneKampania linków sponsorowanych to system reklamowy Google AdWords. Przeznaczona jest dla klientów, którzy oczekują naprawdę szybkich efektów, wysokiej skuteczności i szczegółowych raportów z przebiegu kampanii reklamowej. Linki sponsorowane rozliczane są na zasadzie Pay-Per-Click, co oznacza, że płaci się w takiej sytuacji tylko i wyłącznie wówczas, gdy ktoś zainteresowany daną reklamą fizycznie w nią kliknie i zostanie przekierowany na stronę internetową reklamodawcy.

Działanie takiej kampanii jest bardzo proste. Gdy użytkownik poszukuje czegoś w wyszukiwarce Google, na samej górze i po bokach wyszukiwarki – obok naturalnych wyników wyszukiwania pojawiają się związane z wpisywanymi hasłami reklamy w formie tekstowej – linki reklamowe.

Reklama AdWords staje się coraz popularniejszą formą reklamy w sieci i stanowi alternatywę dla standardowego pozycjonowania, tym bardziej, że efekty kampanii linków sponsorowanych widoczne są praktycznie od razu. Samo pojawianie się reklam z linkami w wyszukiwarce jest bezpłatne, płaci się dopiero za realne wejścia na witrynę.

Frazy, pod jakimi wyświetlają się linki reklamowe mogą być w zasadzie dowolne – trzeba mieć jednak na uwadze, że konkurencyjne firmy również korzystają z Google AdWords i mogą wybierać te same frazy co my – wówczas o pierwszeństwie wyświetlania reklam decyduje stawka ustalona za kliknięcie. Im popularniejsza fraza, tym wyższa cena kliknięcia.

Linki sponsorowane można tworzyć na dwa sposoby:
1) poprzez wybranie witryn internetowych, na których reklama AdWords będzie się wyświetlać,
2) poprzez wybranie kluczowych słów, których wybór spowoduje wyświetlanie się reklamy.
Czas trwania kampanii linków sponsorowanych ogranicza budżet jaki został na nią przeznaczony. Rejestracja w programie Google AdWords jest darmowa i za przedłużenie kampanii również nie jest pobierana żadna opłata. Budżet dzienny oraz stawkę możesz zmienić w dowolnej chwili, tak samo możesz wstrzymać bądź uruchomić kolejną z kampanii.
Podstawą powodzenia kampanii promocyjnej omówionej powyżej, jest dobranie odpowiednich fraz oraz opisów do danej witryny, stąd też zaleca się przy tym skorzystanie z usług profesjonalistów.