Pozycjonowanie Longtail

pozycjonowanie długi ogonPozycjonowanie Long Tail, szerokie czy pozycjonowanie z długiego ogona jest formą reklamy w Internecie skierowaną głównie do serwisów, mających dużą ilość treści i podstron. Standardowe pozycjonowanie opiera się na małej ilości fraz, co w przypadku serwisów o większym zasięgu nie zawsze jest wystarczające.

Pojęcie Long Tail, czyli długiego ogona pojawiło się pierwszy raz w ekonomii, jednakże wraz ze wzrostem siły Internetu – przeniesiono je również na płaszczyznę działań internetowych. Ten sposób pozycjonowania wykształcił się w związku z obserwacją, w jaki sposób użytkownicy trafiają na witryny internetowe. Okazało się bowiem, że duża część z nich trafiała na konkretne strony poprzez wpisywanie w wyszukiwarce długich haseł, składających się często na całe zdania. Stąd też nazwa długi ogon.

Przy tego typu działaniach frazy stają się niejako frazami opisowymi – przez to, że są one złożone i nie rzadko skomplikowane. Dłuższe frazy wpisywane w wyszukiwarce są coraz częściej spotykane. Pozycjonowanie Long Tail skupia się głównie na treściach – rezygnuje się w nim z niewielkiej ilości fraz trudnych – na rzecz znacznie większej ilości fraz mniej szczegółowych. Słowa, których używa się w pozycjonowaniu szerokim nawiązują oczywiście do kluczowych słów, służących do wypozycjonowania konkretnej strony – są to bardziej złożone frazy mające swą podstawę w słowach kluczowych.

Skuteczność tego typu pozycjonowania – przy użyciu rozbudowanych fraz – jest wysoka i zadowalająca. Dokładniejsze, bardziej rozbudowane hasła często o wiele łatwiej i o wiele szybciej trafiają do docelowej grupy potencjalnych klientów.

Zaletą dla osoby zajmującej się pozycjonowaniem jest niewątpliwie to, iż łatwiej jest wypromować w wyszukiwarce frazy bardziej rozbudowane, od tych krótkich, popularnych pośród konkurencji. Jak wszystko – pozycjonowanie Long Tail ma też swoje wady – nie jesteśmy w stanie określić w pełni jaka fraza czy jakie frazy, będą przez użytkowników wpisywane. Metoda ta jednak w kręgach SEO staje się coraz częściej stosowana i o wiele popularniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Wraz ze wzrostem dostępu do Internetu i coraz szerszym jego zastosowaniem użytkownicy zaczęli w wyszukiwarkach stosować zamiast pojedynczych słów kluczowych – dłuższe wielowyrazowe frazy, w celu dokładniejszego wyszukania interesujących ich treści.