Social media marketing

facebook,twitter,google+Social media marketing czyli marketing społecznościowy to zestaw technik oraz narzędzi – stosowany wobec klientów i miejsc w których oni przebywają – na portalach społecznościowych, forach internetowych czy serwisach informacyjnych. W mediach społecznościowych treści i informacje rozchodzą się w zastraszająco szybkim tempie i trafiają do naprawdę dużego kręgu odbiorców.

Ludzie spędzają na portalach społecznościowych dużo czasu w ciągu doby i coraz chętniej udostępniają i dzielą się informacjami, które są ich zdaniem ciekawe. Social media zostały więc uznane za kolejne narzędzie marketingu internetowego.

Jeszcze do niedawna firmowe konta na przykład na portalach takich jak Facebook, Instagram czy Twitter nie były uznawane za przydane. Bano się bowiem negatywnych opinii zazdrosnych konkurentów czy niezadowolonych klientów – dzisiaj jednak spojrzenie na portale społecznościowe jest zupełnie inne.

Samo jednak prowadzenie fanpage’a może okazać się nie lada wyzwaniem.
Prowadzenie konta firmowego w social mediach wymaga niestety bardzo kreatywnego i twórczego podejścia – nie można wzorować się na konkurencji, trzeba ją wyprzedzać! Jest to często zajęcie czasochłonne – pisanie postów, zachęcanie do skorzystania z oferty, wybór odpowiednich zdjęć, odpowiedzi na komentarze, szczegółowe odpowiedzi na zapytania w wiadomościach prywatnych. Czasami bywa tak, że ludzie twierdzą, iż gra nie jest warta świeczki i rezygnują z obecności na portalach społecznościowych, co w dzisiejszych czasach wszechobecnego dostępu do Internetu – uważane jest za błąd.

Na całe szczęście można prowadzenie takich kont zlecić osobom trzecim czy firmom, które specjalizują się w tego typu rzeczach i za określoną opłatą zajmą się wszystkim – możesz tutaj liczyć również i na Nas. Social media marketing to jedna z wielu rzeczy jaką się zajmujemy.

Social media przodują obecnie w komunikacji międzyludzkiej dlatego też są idealnym miejscem do przeprowadzenia skutecznej kampanii reklamowej Twojej firmy. Do wyboru jest masa portali. Najpopularniejszym z nich jest bez dwóch zdań wspomniany wyżej Facebook, na którym oprócz tekstu można tworzyć wydarzenia i wstawiać zdjęcia. Nie mniej popularny wydaje się być również Twitter, choć ludzie bardzo często o nim zapominają skupiając się głównie na Facebooku. Jeśli oferujemy produkty bądź usługi, które najlepiej jest zaprezentować – warto pomyśleć o koncie na słynnym Instagramie, którego podstawą są fotografie opatrzone konkretnymi hashtagami.